Canarias
España_Topo_utm30.cwms

Dificultat: fàcil
LAN 002_La Graciosa

Des del port de Caleta de Sebo anem fins l’església del poble. Continuem per l’esquerra de la mateixa i passem per l’esquerra d’un parc infantil. A l’altra banda del mateix prenem una bona pista a la dreta passant per darrera la població. Deixem aquesta pista quan veiem a l’esquerra, a l’altra banda d’un camí peatonal, una petita pista de sorra que marxa en paral.lel entre la muntanya i el mar. Quan la pista està a punt d’acabar-se i baixa cap a un barranc (a l’altra banda, veiem la continuació per un sender no ciclable que porta directament a Pedro Barba) sortim de la pista per l’esquerra.

El camí no és clar però a mesura que pugem en direcció a la muntanya per l’esquerra del barranc s’intueix el que devia ser una antiga pista. A mitja pujada tenim dues opcions: anar a buscar un sender que es veu a l’altra banda del barranc o bé seguir remuntant en la mateixa direcció, probablement més fàcil. En ambdues opcions sortim a la bona pista que flanqueja per la vessant sud-est de la muntanya. Una baixada ràpida en porta a una clara bifurcació on anem a la dreta per arribar a Pedro Barba.

Entrant al nucli de cases ens desviem a l’esquerra i tot seguit ens desviem de nou a l’esquerra per una pista pedregosa. Passem de llarg una pista a la dreta resseguint el perfil rocós de la costa. Trobem una pista a l’esquerra que deixem però que trobem més endavant. Arribem a una vèrtex de ciment on anem a l’esquerra i més enllà retrobem la pista que havíem deixat. Passada una tanca amb un cadenat, sortim a una pista més clara. Passem de llarg una pista a l’esquerra. En deixem una altra, també a l’esquerra, perpendicular, continuant recte cap a una duna. Trobem una pista en bon estat que seguim a la dreta, voltant per damunt la bonica platja de Lambra. Deixem aquesta pista més bona quan aquesta gira 90º per una a la dreta barrada amb una cadena.

La pista serpenteja tota la costa fins a trobar-ne una altra en millor estat davant mateix de Montaña Bermeja (no fer cas de la gran quantitat de pistes barrades amb pedres que trobem durant el trajecte). La seguim a la dreta per voltar la muntanya per la vessant Oest. La pista s’acaba damunt mateix de l’enorme i bonica platja de las Conchas. Baixem a la platja per una trialera que tenim a l’esquerra de fort pendent. El sender, entre la muntanya i la platja, surt a una pista estreta que seguim. Arribem al pàrking on continuem per una bona pista. Quan aquesta comença a pujar cap al coll entre les dues muntanyes, just abans del primer desnivell que fem, ens desviem per una pista a la dreta que porta a on cremen les deixalles. Encara que la pista acaba a l’abocador podem continuar carregant la bici per accedir a un sender que trobem uns metres amunt del darrera. Fem un tram curt, de pujada i un tram molt tècnic a l’altra banda per baixar a buscar la pista que veiem a l’esplanada de sota. Obviem una pista a l’esquerra, continuant recte. Sortim a una bona pista que recorre la Montaña del Mojón i acaba a l’extrem sud de l’illa, als penya-segats de la Montaña Amarilla. La seguim a la dreta però la deixem just on comença el pendent de la muntanya per una pista a l’esquerra poc visible. N’hi ha dues que posteriorment conflueixen, la segona, més clara, és la que prenem. Seguint sempre per aquesta pista passem a l’altre vessant de l’illa i arribem de nou a Caleta de Sebo.