Andalucia
Granada
GRA 001_Monachil
Parc Nacional de Sierra Nevada
Monachil_Collado del Muerto_Casa Forestal de la Cortijuela_Collado Martín_Gojar_Zubia_Monachil
Sierra Nevada. 1:40.000. Editorial Alpina. www.editorialalpina.com

Dificultat: mitjana-difícil
GRA 002_Monachil

Des del poble prenem la carretera que puja per la Cañada de los Cucos fins al camping del Purche. Continuem en pla fins el Collado del Muerto on ens desviem a la dreta. La pista baixa recorrent el Barranco de las Mimbres. Deixem la pista quan en trobem una altra a la dreta que baixa fins el Rio Monachil. Travessem el riu i comencem a pujar pel Barranco del Cerro de la Dehesilla. Deixem dues pistes a l’esquerra i iniciem la pujada cap el Cerro de los Poyos de Monachil. Arribem al collado del Álamo i baixem per l’altra vessant fins a una bifurcació: deixem la pista de la dreta en baixada i pugem fins a El Collado. Passat el coll cal deixar la pista a l’alçada del Collado de Ruquino per una altra que trobem a la dreta. Després d’una curta pujada baixem fins a la Casa Forestal de la Cortijuela, ubicada al costat del Jardín Botánico on trobem una pista més fressada que seguim a l’esquerra.

La pista ens puja fins al Collado de Martín. Iniciem un ràpid descens, atenció: deixem la pista que segueix baixant i ens desviem a la dreta al costat d’una barraca per arribar fins al Collado de Chaquetas. Passat el Refugio Rosales la pista presenta fortes pendents i ja no deixem de baixar fins arribar al mateix llit del Rio Dilar: obviem algunes desviacions poc clares a la dreta i l’últim tram es converteix en una trialera sense dificultats.

A partir d’aquí anirem seguint el divertit corriol que transcorre paral•lel al riu, alternant els dos marges. No sempre és fàcil de travessar, sobretot si porta molt cabal. Finalment desemboquem en una pista que seguim fins trobar un pont on continuem per la pista que puja suaument a la dreta en direcció a Las Casillas. A partir d’aquí seguim la pista principal en direcció Nord abans d’iniciar el descens fins a la població de Gojar on prenem la carretera a Zubia i per la part alta del poble arribem per carretera de nou a Monachil.

ALLOTJAMENTS
Hotel Los Cerezos. Monachil. Tel. 958 300 004.
Hotel Telecabina. Monachil. Tel. 958 482 000.

RESTAURANTS
Casa Bienvenido. Monachil. Tel. 958 500 503.

Mapa y Guia Excursionista Sierra Nevada. La Alpujarra. 1:40.000. Editorial Alpina