Aragó
Tramacastilla_Ibón de Tramacastilla_Ibón de Piedrahita_Piedrafita_Tramacastilla

Dificultat: mitjana
ALG 002_Panticosa

Ruta de gran bellesa per les extenses panoràmiques i emmarcada per la Serra de Partacúa, la qual recorrem per la base de la mateixa fins a l’Ibon de Piedrafita dominat pels impressionants cims de la Peña Telera i la Penya Blanca.

Des de Tramacastilla s'agafa la carretera en direcció a Sandiniés. A uns 500 metres del poble ens desviem per una bona pista a l'esquerra que ens puja a l’Ibón de Tramacastilla des d'on continuem per una pista ascendent a la nostra esquerra que donant una àmplia volta recorre tota la base de la serra Telera. La deixem per una pista a la dreta que ens porta al cap de pocs metres a l’Ibón de Piedrafita.

A partir d'aquí les roderes ens pugen a un coll de vistes espectaculars dels cims més significatius de la zona (Peña Telera, Punta Escarra, Palas, Balaitus, Massís dels Inferns, etc.). Iniciem un curt descens cap a una bella fondalada on hi ha un refugi. Seguint les roderes i sense perdre alçada, ens dirigim a un petit coll que el reconeixerem per un reduït nombre de petits i aïllats pins. Ens dirigim al coll seguint les traces i perdent el mínim d'alçada. El tram final fins al coll no és ciclable.

Al coll hi ha un petit refugi, a l'esquerra del mateix surt un corriol que baixa cap a uns prats i flanqueja un bon tram en paral·lel a la barrera rocosa de la serra. Sense deixar-lo en cap moment arribarem a un nou camí senyalitzat que ens baixa fins a una fageda al final de la qual trobem una pista que ens porta fins a la carretera que ens baixa a Piedrafita.

Continuem per carretera fins a trobar a l'esquerra una bona pista que ens condueix de nou a Tramacastilla.

Agost de 2011

ALLOTJAMENT / RESTAURANTS

Gavarnie-Ordesa 1 :50.0000. Pirineos 24. Institut Cartogràfic de Catalunya.