Aragó
Teruel
Ribagorza
RIB 001_Castejón de Sos
Tuca del Gallinero. Tuca d’Urmella. Montaña de Rins. Montaña de Gabás.
Castejón de Sos_Arasán_Ermita de Santa Bárbara_Refugio de Piedras Blancas_Collado de Arcamorus_Casas de Rins_Coll de Fadas_Buyelgas_San Feliu de Veri_La Muria_San Martín de Veri_Bisaurri_Castejón de Sos

Dificultat: mitjana-difícil

ITINERARI.
Anem per carretera fins a Arasan. En direcció a Liri i just passada la ermita de Santa Bárbara prenem una bona pista que fent llaçades ens porta fins al refugi de Piedras Blancas, lloc habitual de sortida per als que practiquen parapent. Continuem per pista fins al coll d’Arcamorus.

Des del coll fins a tocar de les Casas de Rins el camí és trialer, força tècnic en alguns trams però pràcticament ciclable exceptuant alguns punts insalvables damunt de la bici. Des del coll anem per corriols a buscar un llom amb prats que va per l’esquerra de la petita vall que tenim al davant. En un petit pla canviem de vessant per anar a buscar un corriol a l’altra banda del rierol. Guanyem una mica d’alçada i continuem pels corriols que van flanquejant, alhora que voltem la Montaña de Rins fins arribar a una collada ampla a la dreta de la punta de Las Agudas.

Continuem per sender per la dreta del serrat fins que no ens queda més remei que baixar cap a la dreta, pel lloc que es vegi més clar,per anar a buscar una pista que tenim una cinquantena de metres per sota. Un cop a la pista anem a l’esquerra fins a un nou collet a tocar de les Casas de Rins que deixem a l’esquerra de la nostra ruta. La pista ens baixa al fons de la vall i ens porta fins al coll de Fadas. Travessem la carretera que puja de Castejón de Sos i anem fins als masos de Buyelgas per pista asfaltada i ampla.

Continuem per una pista no gaire bona que baixa cap a la dreta un cop passats els masos. Sortim a una nova pista que seguim a la dreta. Arribem fins a Sant Feliu de Veri i La Muria per asfalt.

Baixem fins la riera del Barranco de Cogulas. A l’altra banda, després d’una curta pujada, trobem una nova pista que a la dreta, sense deixar-la mai ens porta a San Martín de Veri. A Bisauri, on arribem per asfalt, hem de prendre una pista que marxa a l’esquerra cap al final del poble. Deixem aquesta pista quan en trobem una a la dreta que baixa en fort pendent i que ens porta de nou a Castejón de Sos.

Agost de 2011

Ermita de Santa Bárbara

ALLOTJAMENT / RESTAURANTS

Aneto-Posets. Parque Natural Posets-Maladeta. 1:50.000. Pirineos Nº 23. Institut Cartogràfic de Catalunya.