Wallachia
Sinaia_Refugi Babele_Piatra Arsa_Sinaia
Muntii Bucegi. Harta Turística. 1:50.000

Dificultat: mitjana-difícil

Aquesta ruta forma part de la travessa que vàrem fer a l’estiu de 2005 per Romania, amb els amics d'outdoorguides. Si voleu posar-vos en contacte: costin_soroceanu@yahoo.co.uk

Des de la estació de tren de Sinaia prenem la carretera principal en direcció al Sud i la deixem quan trobem a la dreta la desviació de Targoviste. Anem sempre per carretera guanyant alçada en direcció Oest i després de diverses ziga-zagues la pujada es suavitza. Deixem l’asfalt quan trobem a la dreta les indicacions de Cabana Cuibul Dorolui i Piatra Arsa. Continuem pujant per pista de terra en bon estat.

Arribem fins a una cruïlla en un coll on anem a la dreta, seguint les indicacions de Piatra Arsa. El trajecte fins prop de la Cabana de Piatra Arsa es molt còmode i permet gaudir del paisatge. Abans d’arribar-hi, quan ja veiem l’edificació, deixem la pista girant a l’esquerra per pujar fins al refugi de Babele. Des d’aquí, opcionalment, es pot pujar fins al pic Omul seguint una pista que surt en direcció Nord. Per baixar, agafem un corriol en mal estat i poc clar que surt de darrera el refugi en direcció Est. Passem per sota els cables del funicular que baixa a Busteni i després la pista gira cap al Sud per baixar fins a la Cabana de Piatra Arsa.

Davant mateix de la porta de l’edifici surt un camí senyalitzat. Fem una pujada trialera fins a una pista d’atletisme. Deixem les pistes a la nostra esquerra i mantenim la direcció, seguint les traces d’un camí que s’enfila pel prat. Camp a través la pujada es fa més còmoda. A la part alta continuem per una pista més clara fins a un coll. Des d’aquí voltem per l’esquerra el Muntiï Furnica. Quan veiem a la nostra dreta el final d’un altre funicular, iniciem un divertit descens per un corriol que baixa fins a la base del funicular, zona turística d’esquí. El primer tram d’aquesta baixada presenta un fort pendent i l’últim es fa per una curta trialera. Compte: en un coll a mig camí, hem de continuar recte tot i que les traces del corriol semblen girar a la dreta.

Deixem la sortida del funicular a la dreta i baixem per la carretera però als pocs metres ens desviem per una antiga carretera a l’esquerra. Després de diversos revolts desemboquem en una pista ampla on anem a la dreta. Sortim de nou a la carretera on continuem baixant. En trobar els primers habitatges deixem la carretera i ens desviem a la dreta. Mantenim sempre la direcció fins trobar una pista que ens passeja còmodament per una extensa fageda en un tram d’un parell de quilòmetres. La pista perd alçada bruscament i desemboca a la carretera per la que hem pujat. A l’esquerra, retornem a Sinaia.

Agost 2005

Autor: Costin Soroceanu-Rutabike.com

Muntï Bucegi. Castell de Peeles.