Emilia Romagna
ERO 001 S. Anna Pelago
Parco dell’Alto Appennino Modenese. Parco del Frignano.
S. Anna Pelago_Casa Vanni_Torrente Dragone_Piandelagotti_S. Geminiano_Passo Radici_S. Anna Pelago
Ippovia ciclopista del Crinale Emiliano. Nº 2, da Fanano al Passo Radici. 1:25.000. GAL Antico Frignano e Appennino Reggiano

Dificultat: mitjana

Al poble prenem un carrer entre l’església i la carretera, seguint la indicació del Mas Ca di Pica. Ciclem per una pista veïnal asfaltada. Passades les granges de la finca de Casa Vanni, trobem una carretera que seguim a l’esquerra. Passada l’ermita de S. Maria Auxialiatrice deixem l’asfalt girant per una pista a la dreta. Baixem sempre fins que trobem una altra pista veïnal asfaltada al costat d’uns masos, que prenem a l’esquerra. Continuem baixant, travessem el Torrente Dragone i iniciem la pujada, sempre per la pista principal, a Piandelagotti.

Travessem la carretera i continuem recte seguint la indicació de Civago. Pocs metres mes enllà, en un revolt tancat, la deixem per una desviació a la dreta amb senyals del GEA (Marques Vermelles i blanques) . Més endavant tornem a trobar la carretera. Anem a la dreta un tram curt i la deixem de nou per una desviació a l’esquerra amb la indicació de Ca la Pelle. Anem guanyant alçada sempre seguint la senyalització del GEA. Quan l’asfalt s’acaba continuem per pista sense deixar les marques. Obviem dues pistes a l’esquerra poc clares. Sortim a una carretera que prenem a l’esquerra. Passada l’ermita de S. Geminiano s’acaba l’asfalt i uns metres més enllà trobem una bifurcació on anem a l’esquerra, canviant de direcció i seguint la indicació de Passo Radici. Per arribar-hi deixem al principi del trajecte una pista a la dreta en pujada i anem sempre per la pista principal. Des del coll retornem per carretera, en un ràpid i divertit descens, fins a S. Anna Pelago

Agost 2006

S. Maria Auxialiatrice, S. Geminiano.

Albergo-Ristorante Siatori. Tel. 0039 0536 78724. www.hotesciatori.com
Pensioni-Ristorante Gerri. Tel 0039 0536 78656.