Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Etapa 10
Apenins
Caprese Michelangelo_Camaldoli
Alpe di Serra. Parco Nazionale delle Foreste Casentinesi, Monte Falterona e Campigna. Riserva Natura
Caprese Michelangelo_Lama_Fragaiolo_Eramo de la Casella_Chiusi della Verna_Rimbochi_Corezzo_Badia Prataglia_Passo de Fangaeci_Pratto alla Pena_Sacro Eremo_Camaldoli
Valtiberina e Marca Toscana. 1:50.000. Editorial Selca (Firenze)
Appennino Tosco-Romagnolo. Part Est Nº 135. 1:50.000. Istituto Geografico Adriatico. www.iga-cartografia.it

Dificultat: mitjana-difícil

Anem per carretera fins als nuclis de Lama i després, Fragaiolo. Passat el poble trobem una bifurcació on anem a la dreta. A la següent ens desviem a l’esquerra seguint les indicacions de la zona residencial, Carpi i Eramo de la Casella. Ens desviem dos cops a la dreta per agafar la pista de pujada a l’ermita. En l’ascensió deixem primer, en un revolt tancat, una pista a la dreta poc clara, després una a l’esquerra en pujada i finalment, a la següent bifurcació, girem a la dreta.

Des de l’Eremo de la Casella continuem endavant, per una pista en mal estat que recorre la carena perdent alçada. Sempre mantenint la direcció deixem dues pistes que a la dreta. Arribem a una clara bifurcació on anem a l’esquerra en baixada. Atenció al principi de la baixada perquè hem de deixar la pista (la trobem més endavant) agafant un corriol a la dreta. Seguim les senyals vermelles i blanques del GEA per sortir de nou a la pista. Atenció de nou, tornem a deixar la pista quan aquesta s’enfila fortament (la trobarem de nou més endavant) anant a l’esquerra seguint el GEA per un trialera que presenta trams plens de vegetació punxeguda. Retrobem de nou la pista força desdibuixada que aviat es converteix en un corriol. Hem de seguir sempre el GEA per una trialera de baixada, amb algun tram cap el final de fort pendent, on s’han d’extremar les precaucions. Sortim a una pista on anem a la dreta per prendre la carretera que a l’esquerra ens porta a Chiusi della Verna.

Al poble continuem per la carretera en direcció a Bibbiena. Ens desviem a la dreta quan trobem la indicació de Rimbochi on baixem per una carretera estreta, còmoda i agradable. Continuem a la dreta per una carretera secundària cap a Corezzo i Badia Patraglia. Aquí, a la plaça XIII d’Aprile deixem la carretera principal per una a la dreta que puja per una bonica fageda al restaurant Il Cappano. Més endavant canviem l’asfalt per una pista còmoda que puja al Passo de Fangaeci. Continuem en pla cap a Pratto di Pena. Al coll prenem la carretera però just començar a baixar la deixem per un sender senyalitzat que trobem a la dreta. Un sender divertit ens porta al monestir de Sacro Eremo. A l’aparcament del monestir prenem una carretera estreta a l’esquerra que baixa a Camaldoli en un magnífic i ràpid descens per l’espessa fageda.

Eremo de la Casella. La Verna. Sacro Eremo. Camaldoli.

Hotel La Foresta, Tfn. 0575 55 60 15

Valtiberina e Marca Toscana. 1:50.000. Editorial Selca (Firenze)