Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Passo di Muraglione_Badia de Moscheta
Alpe di San Benedetto. Alpe di Vitigliano
Passo di Muraglione_Cassaglia_Colla di Cassaglia_Moscheta
Appennino Bolognese. Mugello. 1:50.000. Edizioni Multigraphic.
www.edizionimultigraphic.it

Dificultat: mitjana-difícil

Sortim per la carretera a la dreta baixant en direcció a S. Godenzo. La deixem quan trobem a la dreta una pista amb indicacions de Valle dell’Acquacheta. En una cruïlla girem a l’esquerra per pista seguint la indicació de Cassaglia i deixant alhora, una pista més a l’esquerra que baixa a S. Godenzo. Des d’aquí fins a Cassaglia seguim el GEA 00, exceptuant el tram de baixada al poble, casi sempre per espectaculars senders; hem d’estar atents als senyals.

Deixem la pista quan aquesta se’n va a la vessant de l’esquerra continuant per un corriol que surt a la nostra dreta. Creuem una pista seguint el sender. Sortim a una pista on anem a la dreta. La pista es torna a acabar al costat d’una tanca que travessem, continuant per un sender que travessa una espessa i alta vegetació de falgueres alternades amb fagedes.

Arribem a una clara bifurcació de senders on hem d’anar a l’esquerra seguint per la carena i deixant un sender que veiem clarament que baixa cap a la vessant de la dreta. A la següent bifurcació continuem a la dreta sense perdre alçada però atenció, no gaire mes enllà, deixem la carena prenent el sender amb indicacions del GEA 00 que baixa a la dreta. La baixada, tècnica, ens porta a una pista que seguim a la dreta. En una cruïlla continuem per la pista de la dreta. Passem al costat de la petita construcció del Rifugio de Phian di Laghi. Quan la pista es va desdibuixant hem de prendre un corriol a la dreta seguint les senyals del GEA. Sempre per la carena deixem un corriol que marxa a la dreta en baixada. Arribem una altra bifurcació on hem de canviar de direcció. El sender continua cap a Vicchio segons les indicacions; girem en rodó i continuem per un sender que trobem a la dreta en baixada i que ens condueix a una altra carena.

Atenció: arribem a un pla on veiem a la nostra dreta, al fons de la vall, el petit poble de Cassaglia. Mantenint la direcció per la carena podríem arribar a Colla di Cassaglia segons les indicacions, però ens desviem a la dreta per baixar al poble. El camí de baixada al fons de la vall és complicat i perdedor ja que sembla força en desús. Hi ha algunes, no gaires indicacions vermelles barrejades amb altres de color groc que cal seguir.

Deixem la carena girant a la dreta al costat d’un arbre ample i massís per un prat cap el camí evident. El camí s’endinsa a unes falgueres i marxa a l’esquerra. Continua baixant fen llargues llaçades fins un abeurador, on girem a la dreta. A partir d’aquest punt la senyalització és perdedora i les indicacions difícils per arribar al fons de la vall. Hem d’anar baixant, deixant a la nostra esquerra el rierol que surt de l’abeurador i anar derivant cap a la dreta. Hem d’anar enllaçant els caminets del ramat, sempre intentant seguir les escasses senyals per arribar a la part baixa on trobem una palanca, al costat d’un vell molí. Pugem per la casa fins la carretera que a l’esquerra ens duu al poble.

Des de Cassaglia continuem per la carretera fins al pas de Colla de Cassaglia on ens desviem a la dreta en direcció a Palazzuolo (aquí sortim si continuem recte per la carena en comptes de baixar a la dreta a Cassaglia). Deixem l’asfalt en un revolt tancat per una pista que trobem a l’esquerra. En una clara bifurcació girem a l’esquerra (la pista de la dreta la retrobarem després, prop del final). A la següent bifurcació anem a la dreta seguint el GEA 00. A la següent bifurcació ens desviem a la dreta. Una ràpida baixada ens porta a una pista enquitranada que a la dreta ens condueix a l’Abadia de Moscheta.

Abadia di Moscheta

Hostello Ristorante badia di moscheta. Tfn: 055 814 40 15
badiadimoscheta@tiscalinet.it

Appennino Bolognese. Mugello. 1:50.000. Edizioni Multigraphic.