Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Lago Brasimone_Pracchia
Parco Regionale Dei Laghi Suviana e Brasimone. Riserva Naturalle Acquerino
Laghi Brasimone_Passo Sant Giussepe_Fossato_L’Acqua_Acquerino_Collina_ Pracchia
Appennino Bolognese. Mugello. 1:50.000. Edizioni Multigraphic.
www.edizionimultigraphic.it
Alto Appennino Bolognese. 1:50.000. Selca (Firenze)

Dificultat: mitjana-difícil

Refem el camí de l’etapa anterior fins al Passo S. Guissepe on continuem per la pista de la dreta. Ignorem una pista a la dreta i prenem la següent bifurcació que trobem, a la dreta, en forta pujada, al costat d’una capelleta, amb senyalització del GEA i indicacions de Rif. Pacini i Monte della Scoperta. Després d’un seguit de fortes rampes deixem la pista prenent un corriol que trobem a l’esquerra, seguint la senyalització del GEA. Hem de fer un llarg tram de trialera fins trobar la carretera que ens porta a Fossato. És casi tot ciclable, exceptuant els trams de pujada a la carena, però en alguns sectors presenta trams molt delicats, aeris i tècnics.

El primer tram de trialera és totalment ciclable però ho deixa de ser just abans i passat el refugi de Perico de Lante, totalment abandonat. Al final de la pujada trobem una clara bifurcació on anem a l’esquerra seguint la indicació de Rasa, per un camí planer, molt còmode, que recorre la carena dins la fageda.

Atenció a la següent bifurcació de senders, no molt clara: deixem el sender més marcat que marxa a la dreta i prenem el que ens marca el GEA 00. Hem de carregar la bici per salvar un petit desnivell que ens separa de la carena. Una vegada a dalt hem d’anar sempre per la carena seguint la senyalització que transcorre per dins la fageda. Després el corriol marxa cap a la vessat esquerra de la carena. Atenció en aquest tram donat que el sender és estret, aeri i amb algun tram molt perillós.

Arribem a una clara bifurcació de camins on mantenim la direcció cap a Pian de la Rasa. El descens fins a un petit coll i després fins la carretera és dur i molt tècnic. Una vegada a la carretera anem a la dreta en ràpida baixada a Fossato i al fons de la vall que aboca les seves aigües al Lago de Suviana.

Remuntem la vall a l’esquerra per asfalt passant per L’Acqua i Acquerino. Continuem en direcció a Collina. L’estreta carretera ens porta a un coll on anem a l’esquerra seguint senyals del GEA. Sortim a una carretera més ampla que ens porta ràpidament a Collina. Al coll de la població trobem a l’esquerra les indicacions i la pista que ens porta a Pracchia. Només trobarem una bifurcació, també indicada, on anem a l’esquerra, per sortir finalment a la carretera que a la dreta ens baixa a Pracchia.

ALLOTJAMENT I RESTAURANT
Albergo Melini, via nazionale 78, tfn. 0573 49 00 26.
www.albergomelini.com

Appennino Bolognese. Mugello. 1:50.000. Edizioni Multigraphic.
www.edizionimultigraphic.it
Alto Appennino Bolognese. 1:50.000. Selca (Firenze)