Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Etapa 10
Apenins
Le Regine_Passo delle Radici
Parco dell’Alto Appnnino Modenese. Parco del Frignano. Riserva Naturalle Abetone
Le Regine_Abetone_Faidello_Passo de Giove_Lago Santo_Fatalcina_Le Tagliole_Oratorio di Monticello_S. Anna Pelago_Piandelagotti_S. Geminiano_Passo delle Radici.
Ippovia ciclopista del Crinale Emiliano. Nº 2, da Fanano al Passo Radicci. 1:25.000. GAL Antico Frignano e Appennino Reggiano

Desnivell: 2025 m
Dificultat: difícil

Per carretera pugem a Abetone. Baixem a l’esquerra en ràpid descens a Faidello. Passat el poble ens desviem per una carretera secundària que trobem a l’esquerra en pujada, seguint la direcció de Val di Luce. Deixem la carretera al costat d’una caseta per una pista a la dreta que travessa per un pont, el riu Le Pozze. Ciclem per pista d’empedrat malmès seguint senyals del GEA 507 i marques verdes i blanques. Quan la pista deixa de pujar deixem una desviació a la dreta, continuant recte. Arribem al Passo de Giove on deixem la pista baixant al coll, a la nostra dreta.

Al coll ens llancem directament pel sender de la dreta, de fort pendent, que baixa a la capçalera de la vall del Torrente Tagliole i després continua a l’esquerra en direcció NE. Sempre seguint senyals del GEA, arribem a una clara bifurcació de camins on prenem el sender de l’esquerra. Trobem una altra cruïlla on també anem a la dreta. Sortim a una pista no gaire bona que seguim a la dreta en baixada. Finalment desemboquem en una pista encimentada que a l’esquerra ens puja en pocs metres a Lago Santo on podem fer un agradable descans. Continuem però, a la dreta fins al Refugi Giovo. Des d’aquí fem un ràpid descens asfaltat, passant per Fatalcina i Le Tagliole.

Atenció, cap a la sortida de la vall, quan la carretera gira en rodó, la deixem per una altra de secundària indicada per arribar a l’Oratorio di Monticello. Voltem l’ermita per l’esquerra i a la part de darrera trobem un corriol per on continuem. La trialera no presenta problemes de ciclabilitat i porta a un mas. Continuem per la pista d’entrada al mateix fins la carretera. La prenem a l’esquerra per arribar a S. Anna Pelago.

Al poble deixem la carretera per un carrer a la dreta, just passada l’església, seguint la indicació per anar al mas Ca di Pica. Ciclem per una pista veïnal asfaltada. Passades les granges de la finca de Casa Vanni, trobem una altra carretera que seguim a l’esquerra. Passada l’ermita de S. Maria Auxiliatrice deixem l’asfalt per una pista a la dreta. Baixem sempre fins a trobar una altra pista veïnal asfaltada al costat d’uns masos, que prenem a l’esquerra. Continuem baixant, travessem el Torrente Dragone i iniciem la pujada, sempre per la pista principal, a Piandelagotti.

Travessem la carretera continuant per la que tenim al davant seguint la indicació de Civago. Pocs metres més enllà, en un revolt tancat, la deixem per una desviació a la dreta amb senyals del GEA. Més endavant la tornem a trobar. Anem a la dreta un curt tram per deixar-la de nou per una desviació a l’esquerra amb la indicació de Ca la Pelle. Anem guanyant alçada sempre seguint la senyalització del GEA. Quan l’asfalt s’acaba continuem per pista sense deixar les marques. Obviem dues pistes a l’esquerra poc clares. Sortim a una carretera que prenem a l’esquerra. Passada l’ermita de S. Geminiano s’acaba l’asfalt i uns metres més enllà trobem una bifurcació on anem a l’esquerra, canviant de direcció i seguint la indicació de Passo Radici. Per arribar-hi deixem al principi del trajecte una pista a la dreta en pujada i anem sempre per la pista principal.

S. Maria Auxialiatrice. S. Geminiano.