Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Apenins
Pracchia_Le Regine
Parco Regionale Corno alle Scale. Riserva Naturalle Abetone
Prachia_Casetta Pulledrari_Passo Maceglia_Passo dello Strofinatoio_Lago Scaffaiolo/Refugi Duca degli Abruzzi_Passo della Calanca_Doganaccia_Melo_Le Regine
Alto Appennino Bolognese. 1:50.000. Selca (Firenze)
Ippovia ciclopista del Crinale Emiliano. Nº 2, da Fanano al Passo Radicci. 1:25.000. GAL Antico Frignano e Appennino Reggiano

Desnivell: 2025 m
Dificultat: difícil

Sortim de Pracchia per la carretera en direcció Sud. Passats aproximadament dos quilòmetres prenem una pista a la dreta, al costat d’una capelleta. La pista principal puja a una casa que passem per l’esquerra i on trobem senyals del GEA. En un revolt tancat deixem una pista a l’esquerra poc clara, i continuem pujant. Les senyals del GEA i la pista principal ens porten a una carretera que seguim a la dreta.

Passat un càmping situat a Casetta Pulledrari, deixem en un revolt tancat la carretera i prenem una pista a l’esquerra seguint les indicacions del refugi Montanaro. Anem per la pista principal fins la desviació del refugi que deixem a la dreta, continuant per la pista de l’esquerra. Passat el Ponte delle Fracassate la pista es comença a enfilar fortament. La pista s’acaba al Passo Maceglia. Des d’aquí fins al Passo dello Strofinatoio el recorregut no és ciclable, exceptuant un tram de flanqueig.

Al Passo Maceglia prenem el sender de la dreta en direcció al Lago Scaffaiolo. Arribem a un encreuament de camins on prenem el GEA 20 que marxa en pla a la nostra esquerra. Sortim a un altre sender, a tocar d’una font, on anem a la dreta. A la següent bifurcació de camins anem a l’esquerra, sempre flanquejant. A partir del Passo del Cancellino l’ascensió és més dura.
Arribats al Passo dello Strofinatoio, on podem tornar a pedalar, anem a l’esquerra en direcció al Refugi Duca degli Abruzzi, ubicat al costat del llac Scaffaiolo. Sortim a una pista a sota mateix del refugi. Entre el refugi i el llac trobem la senda que ens baixa al Passo della Calanca. Al coll prenem el sender en baixada a l’esquerra seguint la direcció a Doganaccia. Aviat sortim a una pista en desús que seguim. La pista va millorant a mesura que perdem alçada i desemboca en una altra pista que seguim a la dreta. Arribem a una carretera asfaltada que prenem a l’esquerra en baixada fins a Melo.

A la sortida del nucli prenem una carretera a la dreta que ens porta a Rivoreta. Passat el poble, en un revolt tancat, prenem una pista a la dreta. En la pujada deixem dues pistes a l’esquerra, abans de trobar asfalt a Bicchiere. Continuant per la carretera arribem sense problemes a Le Regine.

ALLOTJAMENT I RESTAURANT
La Casetta, tfn. 0573 60 285,
abetonecer@libero.it

Alto Appennino Bolognese. 1:50.000. Selca (Firenze)