Garrotxa GAR 023_Sant Aniol de Finestres

Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Serra de Finestres. Vall de Llémena

Sant Aniol de Finestres – Santa Maria de Finestres – Poblat ibèric de la Palomera – Santa Maria del Freixe – Collet de Bastarra – Sant Miquel de Bustins – Sant Aniol de Finestres
Mapa comarcal de Catalunya. La Garrotxa. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:fàcil

Pels voltants de Sant Aniol

Itinerari que surt de Sant Aniol de Finestres per arribar a la capçalera de la vall de Llémena quan aquest es troba amb el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, a l?anomenada Serra de Finestres i passa prop del cim de Puigsallança, punt culminant de la serra i del santuari de Santa Maria de Finestres.

Itinerari que surt de Sant Aniol de Finestres per arribar a la capçalera de la vall de Llémena quan aquest es troba amb el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, a l’anomenada Serra de Finestres i passa prop del cim de Puigsallança, punt culminant de la serra i del santuari de Santa Maria de Finestres.

La pujada cap a la carena de la serra es fa per la pista, en bon estat per rodar però amb trams costeruts, que comunica Sant Aniol amb Mieres. Després de deixar a l’esquerra l’accés al santuari de Santa Maria de Finestres i al castell del Moro, la pista baixa seguint la carena fins al poblat ibèric de la Palomera, ubicat al costat d’un mirador natural amb bones vistes sobre les dues vall; en un dia clar, veureu també el Cap de Creus, el Golf de Roses, la plana de l’Alt Empordà i el Canigó.

Continuem deixant la pista que baixa a Mieres per la que porta a la bonica ermita de Santa Maria del Freixe, totalment restaurada, amb una curiosa porta tapiada a l’absis i ubicada en un indret molt agradable amb una panoràmica de les muntanyes més properes de la Garrotxa, des d’on es veu Santa Maria de Finestres amb el cim del Puigsallança, i tota la serralada de Finestres. Continuem per un tram pedregós i entretingut fins al Collet de Bastarra, des d’on ens desviem a la dreta voltant completament el Puig Capell abans d’arribar a l’ermita de Sant Miquel de Bustins i la pista asfaltada que ens retorna a Sant Aniol.

Abril de 2011

CENTRE D’INTERÈS
Santa Maria de Finestres. Castell del Moro. Poblat ibèric de la Palomera. Santa Maria del Freixe. Sant Miquel de Bustins

RESTAURANTS
Can Tura

Garrotxa. Zona Volcànica. Editorial Alpina
Mapa Comarcal de la Garrotxa. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).