Bages BAG 039_Monistrol de Montserrat

Parc Natural de Montserrat. Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac

Monistrol de Montserrat – Coll de les Bruixes – Puig de l’Hospici – Turó de l’Escletxa – El Vilar – – Castellbell – Monistrol de Montserrat
Mapa digital Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

De Monistrol a Rellinars

Volta entre els parcs naturals de Montserrat i de Sant Llorenç del Munt i l?Obac ciclant per serrats que ens ofereixen bones perpectives de tots dos

Volta entre els parcs naturals de Montserrat i de Sant Llorenç del Munt i l’Obac ciclant per serrats que ens ofereixen bones perpectives de tots dos

Ruta que surt de Monistrol de Montserrat en direcció est i, més endavant, gira cap al sud per anar a buscar el coll de les bruixes. Aquest primer tram de pujada per la serra de Cul de Portadora ofereix unes vistes esplèndides del massís de Montserrat i en la part final arriba al coll per un corriol estret.

Es continua per pista fins prop del puig de l’Hospici i, tot seguit, es baixa a la vall i se segueix, ja a la part inferior, el curs del torrent. Caldrà girar a la dreta, travessar-lo, i dirigir-se a can Serra, a la Farinera i pujar fins al turó de l’Escletxa. A llarg d’aquest recorregut la vista és interessant també en direcció a Sant Llorenç de Munt i l’Obac.

A partir d’aquí s’iniciarà una baixada trialera per tornar altre cop fins al Llobregat, ara a l’alçada del Vilar. La tornada a Monistrol es pot fer travessant pel pont de la fàbrica de La Bauma i continuant per la falda de Montserrat. En diumenges i festius, quan la fàbrica es troba tancada, s’haurà d’escurçar el camí seguint per la riba del riu.