Ripollès RIP 009_Gombrèn

Serra de Montgrony

Gombrèn – Santuari de Montgrony – Coll Roig – Plans de Monegal – Pardinella – Gombrèn
Mapa digital Comarcal. Ripollès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya. (ICC)

Dificultat:fàcil

Des de Gombrèn anem en direcció a la piscina del poble. Un cop passada prenem una petita pista a dreta amb indicacions de Matamala. La pista, bastant malmesa, desemboca a la carretera que porta a la Pobla de Lillet. Travessem el pont sobre la riera del Garfull i seguidament ens desviem a la dreta. Continuem per una carretera més estreta que portaria a Castellar de n?Hug. La deixem quan trobem la pista encimentada a la dreta que, en constant pujada, ens acosta fins a Montgrony. La nostra ruta ... Des de Gombrèn anem en direcció a la piscina del poble. Un cop passada prenem una petita pista a dreta amb indicacions de Matamala. La pista, bastant malmesa, desemboca a la carretera que porta a la Pobla de Lillet. Travessem el pont sobre la riera del Garfull i seguidament ens desviem a la dreta. Continuem per una carretera més estreta que portaria a Castellar de n’Hug. La deixem quan trobem la pista encimentada a la dreta que, en constant pujada, ens acosta fins a Montgrony. La nostra ruta continua per la pista de la dreta que trobem tot just abans d’arribar a Montgrony. Pugem per pista fins a coll Roig.

Atenció: al coll cal buscar un sender a l’esquerra de la capçalera del torrrent de Bugada, amb senyals vermells. El corriol, pràcticament ciclable en la seva totalitat, flanqueja i desemboca en els plans de Monegal. Als prats continuem seguint les indicacions vermelles i, a l’esquerra, trobem la pista que en una esplèndida i ràpida baixada, ens porta fins al mas de Pardinilla.

Continuem per una pista encimentada a l’esquerra. Durant la baixada s’alternen els trams encimentats amb els de terra i trobem tanques metàl•liques que no sempre estan obertes. Desemboquem a la carretera que va de Campdevànol a Gombrèn, i la travessem. Fem un tram per pista encimentada en direcció al mas rural Serradell i la deixem quan trobem una pista a la dreta que ens porta, ciclant per diferents tipus de paviment, de nou a Gombrèn.

Mare de Déu de Montgrony, Castell de Mataplana

FONDA XESC. Tel i Fax. 972 730 404. Web: www.fondaxesc.com
RESTAURANT - HOSTAL EL COLL. Tel. 972 446 044
Hostatgeria de Montgrony. Tel. 972 19 80 22

Mapa Comarcal de Catalunya. Ripollès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya.