Moianès MOI 005_L’Estany

Serra de l’Estany. Serrat de la Rodoreda. Serrat de Pi. Serrat de la Busaroca

L'Estany – Sant Feliu de Rodors – Molí del Perer – Sant Vicenç de Vilarassau – Collet de la Bassa Nova – L’Estany
El Moianès. 1:30.000. Editorial Piolet.

Dificultat:mitjana

Des de la plaça prenem el carrer Major en direcció Sud per desembocar en una pista que circula paral·lela a la carretera però a més alçada. Arribem al Coll de la Bassa Nova. Baixem fins al Mas del Soler de Terrades on continuem fins al trencant de La Rovira, direcció que seguim. A mig camí, opcionalment, hi ha la desviació a l?esquerra que porta fins a Sant Feliu de Rodors (el castell està totalment aterrat). Des de la Rovira continuem fins al Perer, on iniciem el descens fins al fons de la v... Des de la plaça prenem el carrer Major en direcció Sud per desembocar en una pista que circula paral·lela a la carretera però a més alçada. Arribem al Coll de la Bassa Nova. Baixem fins al Mas del Soler de Terrades on continuem fins al trencant de La Rovira, direcció que seguim. A mig camí, opcionalment, hi ha la desviació a l’esquerra que porta fins a Sant Feliu de Rodors (el castell està totalment aterrat). Des de la Rovira continuem fins al Perer, on iniciem el descens fins al fons de la vall del Riu Sec.

Just passat el Molí del Perer continuem per la pista de la dreta. Seguim un tram per la vall fins a iniciar la pujada per arribar a Sant Vicenç de Vilarassau. Passada l’ermita desemboquem en una pista que seguim, a la dreta. Arribem al mas de Rojans que passem per la dreta continuant per la pista que trobem a l’altra banda. Desemboquem a la carretera que agafem, a la dreta, en direcció a Santa Maria d’Oló. Quan comença a perdre alçada la deixem i ens desviem a la dreta, indicat cap a l’Estany. Remuntant sempre per la pista principal, seguint les indicacions i els senyals del GR arribem fins al Collet de Sant Pere i de nou a l’Estany.

Juliol 2005

Monestir de Santa Maria de l'Estany, Castell de Rodors, Sant Feliu de Rodors, Sant Vicenç de Vilarassau.

El Moianès. 1:30.000. Editorial Piolet.
Mapa Comarcal de Catalunya. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).