Osona OSO 017_Sant Quirze Besora

Els Munts

Sant Quirze de Besora – Bajalou – Orís – Sant Miquel de Gallifa – Els Munts
Mapa digital Comarcal. Osona. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Sant Quirze de Besora. Travessem el pont i continuem a la dreta paral·lels al riu. Al final del carrer continuem recte per la pista fins a trobar senyals de GR. Els seguim cap a la dreta, primer en asfalt, després en pista i, finalment, per un sender a la dreta, paral·lel al riu. Sortim a una pista. Continuem a la dreta. Deixem una pista que baixa a la dreta. Arribem a Saderra. Anem a buscar la C-17. Travessem l?Espona per anar a buscar primer un pont sobre un canal del Ter i, al final del ca... Sant Quirze de Besora. Travessem el pont i continuem a la dreta paral·lels al riu. Al final del carrer continuem recte per la pista fins a trobar senyals de GR. Els seguim cap a la dreta, primer en asfalt, després en pista i, finalment, per un sender a la dreta, paral·lel al riu. Sortim a una pista. Continuem a la dreta. Deixem una pista que baixa a la dreta. Arribem a Saderra. Anem a buscar la C-17. Travessem l’Espona per anar a buscar primer un pont sobre un canal del Ter i, al final del camí, una palanca que salva el riu per arribar a la pista del restaurant Bajalou.

A Bejalou agafem la pista de la dreta de la casa i just la passem agafem una pista a l’esquerra. Passat el pont que creua la riera deixem la pista principal i continuem recte per una que trobem a l’esquerra. Després d’una dura pujada a causa de l’estat de la pista, arribem fent diverses ziga-zagues a un collet amb una tanca de bestiar que travessem per arribar al mas. Atenció, passat el mas, després d’una baixada, trobem a la dreta un camp amb un abeurador i una tanca metàl·lica. Travessem la tanca i ciclem pel camp anant a buscar un camí que s’intueix a l’esquerra i que s’endinsa al bosc. Anem per aquest tram emboscat fins a trobar, a la dreta, una pista asfaltada i l’agafem. Trobem la carretera que ens puja a Orís.

Des d’Orís, la pista que continua ens porta a Sant Miquel de Gallifa. Per arribar-hi, a l’altura del torrent de la Font Antiga, hem d’obviar una pista en pujada a l’esquerra i anar per un tram asfaltat. Arribant a Gallifa, la pista de l’esquerra ens puja fins al Collet de Mitja Lluna. Continuem pujant, deixem una pista a l’esquerra que ens baixa a Sant Boi de Lluçanès i arribem a una bifurcació: la desviació de l’esquerra ens porta a Els Munts; la de la dreta ens porta a un pla on cal seguir per una pista a l’esquerra que ens baixa fins al fons de la vall de la Riera de Solallong. (si teniu ganes d’ambient podeu seguir en el pla, el GR fins empalmar de nou la ruta en una casa).

Anem a buscar la casa ubicada a la riba esquerra de la riera. La pista ens porta directament a Sant Quirze de Besora. Si es prefereix, des del pla, també es pot baixar fins a la casa seguint el GR per una rampa enllosada amb un pendent molt atractiu.

Castell d'Orís. Sant Miquel de Gallifa. Santuari d'els Munts.

ALLOTJAMENTS
La Casa nova del castell (Casa rural, Montesquiu). Tel. 938 529 022 / 938 515 055

RESTAURANTS
La Cugulera Tel. 93 855 00 06
Snack. Tel. 93 852 90 52
Sport. Tel. 93 852 90 83

OSONA. 1.50.000. Mapa Comarcal de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya.