Alt Empordà AEM 014_Portbou

Paratge Natural d’Interès Nacional de l’Albera. Muntanya de Portbou. Querroig

Portbou – Coll de Taravaus – Coll del Bast – Coll de Cervera – Coll de la Farella – Portbou
Mapa digital Comarcal. Alt Empordà. 1:50.000 Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC)

Dificultat:mitjana

Des de la rambla del poble anem a buscar el pas soterrat que porta al camp de futbol i que ens permet passar a l?altra banda de les vies ferroviaries de Portbou. Continuem per la pista que recorre la vall de la Ribera de Portbou. Deixem la pista principal quan en trobem una a l?esquerra en pujada, en direcció a Querroig. Durant la pujada deixem dues desviacions a la dreta sense sortida; a la part alta trobem una bifurcació on anem a la dreta seguint la direcció de Querroig. Arribem a un coll ... Des de la rambla del poble anem a buscar el pas soterrat que porta al camp de futbol i que ens permet passar a l’altra banda de les vies ferroviaries de Portbou. Continuem per la pista que recorre la vall de la Ribera de Portbou. Deixem la pista principal quan en trobem una a l’esquerra en pujada, en direcció a Querroig. Durant la pujada deixem dues desviacions a la dreta sense sortida; a la part alta trobem una bifurcació on anem a la dreta seguint la direcció de Querroig. Arribem a un coll on trobem una pista forestal que a la dreta ens porta al Coll de Taravaus. A l’altra vessant del coll busquem les traces d’un sender que marxa en direcció nord. El sender no és ciclable i té algun tram on hem de carregar la bici: tot plegat uns vint minuts a peu fins trobar una pista. Té fort pendent i duu a una pista més bona que prenem a l’esquerra.

Perdem alçada fins trobar una nova bifurcació on contineum baixant. Al fons de la vall arribem als primers masos habitats i el ferm de la pista és de quitrà. A la següent bifurcació ens desviem a la dreta. Nomès travessar la riera passem de llarg una desviació a l’esquerra. Sempre per la pista asfaltada arribem al coll del Bas. Per pujar al Coll de Cervera continuem a la dreta fent una llarga llaçada que ressegueix el perfil muntanyòs. Els últims quilometres d’accès al coll són sense asfaltar. Un cop al coll prenem la pista de la dreta que flanqueja la vessant est del Querroig.

Deixem la pista principal per una a la dreta per accedir al Coll de la Farella. Seguim per una petita pista que continua pujant per la carena. Arribem a una petita esplanada de terra al Coll del Frare on prenem una pista estreta que ens canvia a la vessant de Portbou. Sortim a una pista més bona que a l’esquerra ens porta a la carretera de Portbou a Cerver. Just abans d’arribar prenem un sender a la dreta que baixa al poble evitant la carretera.

Novembre de 2010

Mapa Comarcal de Catalunya. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).