Garrotxa GAR 013_Montagut

Alta Garrotxa. Muntanya del Cos. Serra del Boix. Planseslloses

Montagut – Oix – Montagut
Mapa digital de Catalunya. 1:50.000 Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC)

Dificultat:mitjana

Iniciem la ruta per la carretera en direcció a Sadernes. La deixem quan trobem a l?esquerra la desviació de Sant Eudald de Jou. Passem de llarg el trencant de l?ermita i mes tard , en un coll, la pista que puja al mas el Trull. Iniciem un ràpid descens fins a tocar de la riera on, en un revolt tancat, deixem l?asfalt per la pista que tenim al davant i que ens manté en la mateixa direcció. Ciclem al costat del torrent de Sant Eudald que travessem vàries vegades. Sortim a la carretera, travess... Iniciem la ruta per la carretera en direcció a Sadernes. La deixem quan trobem a l’esquerra la desviació de Sant Eudald de Jou. Passem de llarg el trencant de l’ermita i mes tard , en un coll, la pista que puja al mas el Trull. Iniciem un ràpid descens fins a tocar de la riera on, en un revolt tancat, deixem l’asfalt per la pista que tenim al davant i que ens manté en la mateixa direcció. Ciclem al costat del torrent de Sant Eudald que travessem vàries vegades. Sortim a la carretera, travessem pel pont i tot seguit en desviem a la dreta per la pista asfaltada seguint la direcció de la Vall d’en Bac.

Ens endinsem un tram per la vall de Castellar. Deixem l’asfalt quan trobem una pista a la dreta que marxa en direcció contrària a la que portem. Anem guanyant alçada, passat un mas en runes la pista s’estreny i es torna pedregosa. Ciclant sempre en la mateixa direcció sortim a una nova pista que seguim a l’esquerra amb trams entretinguts i amb xaragalls profunds fins sortir a una bona pista. Continuem rectes per la pista que marxa planera. Iniciem un ràpid descens fins a Oix passant pel bonic mas Pineda.

A Oix continuem per la carretera en direcció a Castellfollit. La deixem al cap de poc quan trobem una pista a l’esquerra amb senyals de GR. Només agafar la pista deixem el GR que marxa a l’esquerra. Passem a tocar d’unes naus en desús i poc després trobem una tanca metàl·lica que passem per l’esquerra. A l’altra banda, prenem la pista de la dreta que ens puja al mas el Paleric. Passem per la dreta de la casa per anar a buscar una tanca, a l’altra banda de la qual hi ha una pista que ens baixa a una petita riera i a continuació puja; haurem de sortejar una nova tanca, fins al coll de Camporiol. Al coll trobem una bona pista que ve de la carretera on anem a l’esquerra. Arribem al collet de la Teula on retrobem el GR i continuem fins al coll de Palomeres en una bonica esplanada.

Al coll hi ha dues pistes a la dreta que marxen en paral·lel, hem de prendre la que va per sota seguint el GR. La pista s’acaba en un prat on continuem per un petit corriol que el travessa en suau pujada. La trialera ciclable, exceptuant algun petit tram, ens baixa fins al mas Plujà on trobem una bona pista que prenem a la dreta. Ignorem una pista que ens ve per la dreta continuant en la mateixa direcció. Bifurcació on anem a l’esquerra, encara que ambdues conflueixen més endavant. Arribem a tocar del petit nucli de Planseslloses on el GR marxa per un sender a la dreta i que prenem. Passat un petit oratori anomenat de Planseslloses o dels Cossos Sants la trialera es fa més tècnica degut al pedregam i no sempre és ciclable. Finalment, trobem una petita pista on continuem baixant fins sortir al Pont de Llierca el qual travessem.

A l’altra banda continuem a la dreta per una pista a la dreta que ens porta al mas la Quintana. Passada la casa la pista baixa de cop cap al riu. En la baixada deixem en un revolt tancat, una pista que marxa a la dreta. Quan som a la part baixa, travessem el riu el Llierca per una pista que trobem a la dreta. En un revolt tancat prenem una pista secundària a l’esquerra que ens puja fins al mas Can Xicó i des d’aquí al poble de Montagut.

Gener de 2010

Sant Llorenç d'Oix. Oratori dels Cossos Sants

ALLOTJAMENTS
Mas Can Pei 607 720 933
Hostal La Rovira. Tel 972 294 347

RESTAURANTS
Ca la Cristina.
Can Bundancia. Tel 972 294 481

Mapa Comarcal de Catalunya. Garrotxa. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).