Berguedà BER 035_Castellar de N’Hug

Parc Natural Cadí-Moixeró. Puigllançada

Castellar de N’Hug – Fonts del Llobregat – Coll de la Bassa – Puigllançada – Coll de Pal – Gavarrós – La Pardinella de Gavarrós – Coll Roig – Collet de la Casa Nova-Sant Viceç del Rus – Castellar de N’Hug
Mapa Comarcal de Catalunya. Berguedà. 1.50.000. ICC. Institut Cartogràfic de Catalunya

Sortim de la plaça de l?església per la carretera en direcció a la Pobla de Lillet. La deixem quan trobem a la dreta la desviació a les Fonts del Llobregat. Arribant al pàrquing continuem per la pista que passa per damunt del centre turístic en direcció a Ca L?Orriols. Quan la pista vira en rodó per accedir al mas continuem per una pista secundària a l?esquerra. Anem guanyant alçada sense descans fins trobar la pista que ve del coll de la Creueta.

Fem un tram planer que ens po...
Sortim de la plaça de l’església per la carretera en direcció a la Pobla de Lillet. La deixem quan trobem a la dreta la desviació a les Fonts del Llobregat. Arribant al pàrquing continuem per la pista que passa per damunt del centre turístic en direcció a Ca L’Orriols. Quan la pista vira en rodó per accedir al mas continuem per una pista secundària a l’esquerra. Anem guanyant alçada sense descans fins trobar la pista que ve del coll de la Creueta.

Fem un tram planer que ens porta a l’espectacular Pla del Rus, un lloc ple de prats verds amb molts ramats pasturant a l’estiu. La pista s’endinsa cap a la collada de les Tortes on hem de virar a la dreta. Arribem a una de les pistes de l’estació d’esquí de la Molina, travessem la tanca de protecció i continuem per les traces que marxen en paral·lel a la mateixa, en direcció SO.

La pista ens puja fins a la part alta del telefèric de l’estació d’esquí. La pista segueix guanyant alçada en direcció al Puigllançada. Cap al final de la pujada hi ha una rampa molt forta que amb força, voluntat i alguna llaçada es pot fer damunt de la bici sense gaires problemes.

Des del cim del Puigllançada a coll de Pal no hi ha camí, la baixada s’ha de fer intuïtivament, cadascú al seu aire. En cas de boira deixem el camí de pujada a la dreta baixant en diagonal en direcció NW i quan el pendent es fa més pronunciat virar cap a l’oest fent llaçades cap a les torres d’alta tensió que tenim a sota.

Des de coll de Pal seguim el GR en paral·lel a la carretera per un tram trialer i a continuació per una pista que porta fins al Xalet de Coll de Pal. Arribant a l’edifici canviem la direcció que portem per una pista que marxa en direcció est. Anem perdent alçada fins arribar a una bifurcació on la pista principal baixa de dret per un tram pedregós en direcció a una de les torres d’alta tensió. La pista porta al petit nucli de Gavarrós que actualment torna a estar habitat.

Continuem per la pista d’arribada a Gavarrós. Atenció, perdem alçada ràpidament, passat un tram cimentat trobem a l’esquerra una pista de fort pendent que hem de prendre. La pista ens puja fins a la Pardinella de Gavarrós.

Continuem pujant, ara per una pista més bona fins al Coll Roig que fa honor al seu nom. La pista principal arriba a una clara bifurcació, senyalitzada, on deixem a la dreta la pista que baixa al refugi d’Erols. Al Collet de la Casa Nova la pista principal s’acaba, la ruta continua per la pista que tenim al davant amb senyals de GR i que ens baixa a la carretera de Castellar de N’Hug. Fem uns metres per asfalt però el deixem tot seguit per la pista que baixa a la bonica ermita de Sant Vicenç de Rus.

El GR i la ruta marxen per l’esquerra de l’ermita per un tram poc fressat. Travessem un pont i fem un pujada sobtada. Per arribar al final de la ruta seguirem sempre una senyalització vermella, de vegades pintada i altres amb petites fustes d’aquest color clavades als arbres. El final de la ruta és dur ja que hi ha rampes fortes que es fan feixugues pel desnivell acumulat. Alhora que seguim les senyals vermelles hem de deixar sempre totes les desviacions, més o menys clares, que trobem a l’esquerra, d’aquesta manera arribarem a Castellar de N’Hug sense problemes. Un bon consell si es vol acabar la ruta en baixada és començar-la a l’ermita de Sant Vicenç de Rus.

Setembre de 2010

Fonts del Llobregat. Sant Genís de Gavarrós. La Pardinella de Gavarrós. Sant Vicenç del Rus

ALLOTJAMENT / RESTAURANTS

Berguedà. 1.50.000. Mapa Comarcal de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya