Ripollès RIP 039_Vilallonga del Ter

Espai Natural Protegit Capçaleres del Ter i del Freser. Muntanya de Sant Miquel_Pla de les Bigues_Pu

Vilallonga del Ter – Setcases – Pla de les Bigues – Vilallonga del Ter
Mapes Comarcals de Catalunya. Ripollès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:mitjana

Pirineu en estat pur

Ruta pirinenca que puja còmodament al coll del Costabona, a més de 1.900m d?altitud, i torna pel pla de Bigues i vorejant per corriols la vessant oest del puig de les Agudes. Una ruta que albira paissatges llunyans de la Garrotxa, l?Empordà i les serralades que tanquen la plana de Vic i alhora circula per camins del Pirineu carener amb França. Magnífica tant per la bellesa del paissatge com per la baixa dificultat.

Anem de Vilallonga a Setca...

Ruta pirinenca que puja còmodament al coll del Costabona, a més de 1.900m d’altitud, i torna pel pla de Bigues i vorejant per corriols la vessant oest del puig de les Agudes. Una ruta que albira paissatges llunyans de la Garrotxa, l’Empordà i les serralades que tanquen la plana de Vic i alhora circula per camins del Pirineu carener amb França. Magnífica tant per la bellesa del paissatge com per la baixa dificultat.

Anem de Vilallonga a Setcases per carretera. Continuem pujant en direcció a Ull de Ter fins que trobem la desviació d’Espinavell. Deixem la carretera i continuem per una bona pista que s’endinsa a la vall de Carboners i ens permet guanyar còmodament alçada fins al coll des d’on s’acostuma a pujar al Costabona.

Les vistes des del coll són realment colpidores: prenent de guia el Massís del Canigó podem seguir la línia fronterera del Pirineu fins al cap de Creus; entremig les serralades i les planes de l’Empordà, la Garrotxa i Osona. Cal un bon coneixement de la geografia catalana per identificar tot el paissatge.

Al coll comença la part més impressionant del ruta. Costabona, Gra de Fajol i pic de l’Infern, els grans cims de la capçalera del riu Ter, ens acompanyen durant tot el trajecte de tornada.

Des del coll continuem per la pista que marxa pel vessant oest del puig Sistra, una bonica pista d’alta muntanya que deixem per un camí que enfila de cop cap al pla de Bigues. Deixem una clara pista a la dreta i continuem per les traces que porten a la carena. Després d’un curt tram de pujada arrosegant la bici, baixem cap a un collet seguint la línia divisòria del serrat i a continuació ens desviem a la dreta seguint els corriols traçats pel bestiar que ens permeten evitar el puig de les Agudes. Un tram ciclant per prats d’alta muntanya totalment gratificant.

Arribem a una tanca electrificada, a l’altra banda enllacem amb una pista que seguirem fins al punt de sortida, baixant per la carena de la serra de Llevada. Una baixada formidable amb temps per gaudir del magnífic paissatge que ens envolta.