Cerdanya CER 010_Queixans

El Puigmal

Queixans – Les Pereres – Mas de Montagut – Vilallobent – Orri de l’Andreu – Cim de Coma de Morera – Coll Marcer – Queixans.
Mapa digital Comarcal. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:mitjana

Sortim de Queixans pel camí de les Pereres. A Les Pereres continuem en direcció a Vilallobent. Passat el nucli mantenim la direcció per una pista que entra a França. La deixem per un sender a la dreta amb senyals de GR que travessa el rierol de Vilallobent. Sortim a una pista que ve de Palau de Cerdanya on anem a la dreta. Anem guanyant alçada sempre per la pista principal passant de llarg algunes pistes secundàries. Trobem la pista asfaltada que puja d?Osseja i continuem a la dreta. Passat e... Sortim de Queixans pel camí de les Pereres. A Les Pereres continuem en direcció a Vilallobent. Passat el nucli mantenim la direcció per una pista que entra a França. La deixem per un sender a la dreta amb senyals de GR que travessa el rierol de Vilallobent. Sortim a una pista que ve de Palau de Cerdanya on anem a la dreta. Anem guanyant alçada sempre per la pista principal passant de llarg algunes pistes secundàries. Trobem la pista asfaltada que puja d’Osseja i continuem a la dreta. Passat el pla de l’Orri de l’Andreu deixem la pista asfaltada per una a la dreta que ens puja fins al Cim de Coma de Morera, punt culminant de la ruta.

Iniciem el descens cap a Queixans. Desfem uns metres el camí i ens fiquem als prats seguint les traces d’unes roderes poc marcades en direcció NW. En trobem unes altres més clares que seguim a l’esquerra. Ciclem sempre entre prats d’alta muntanya fins al Coll Marcer on trobem una pista que seguim. Passem de llarg una pista que puja a la dreta abans d’arribar a una cruïlla de camins. Prenem la pista de la dreta que ens baixa còmodament fins a l’inici de la ruta.

Sant Esteve de les Pereres. Ermita de Vilallobent. Corborriu.

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Mapa Comarcal de Catalunya. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).