Bages BAG 018_Castellar

Serra de Còdol-Rodon_Serra de la Vall_Serra de Castelltallat

Castellar – Santa Magdalena de Còdol-Rodon – Sant Pere Sallavinera – Fonollosa – Castellar.
Mapa Digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:mitjana

Des de Castellar prenem la carretera en direcció Calaf. Fem uns tres kilòmetres per asfalt abans de deixar-lo per una pista a l?esquerra, just abans de travessar un pont i que marxa en direcció contrària a la que portem. La pista ens puja fins al mas del Vendrell on continuem per la pista que se?n va cap a la dreta i continua pujant. A dalt del serrat mantenim la direcció Oest passant per Santa Magdalena de Còdol-Rodon. Sortim a una pista rural asfaltada on continuem per una pista a mà dreta ... Des de Castellar prenem la carretera en direcció Calaf. Fem uns tres kilòmetres per asfalt abans de deixar-lo per una pista a l’esquerra, just abans de travessar un pont i que marxa en direcció contrària a la que portem. La pista ens puja fins al mas del Vendrell on continuem per la pista que se’n va cap a la dreta i continua pujant. A dalt del serrat mantenim la direcció Oest passant per Santa Magdalena de Còdol-Rodon. Sortim a una pista rural asfaltada on continuem per una pista a mà dreta amb senyals de GR. La pista ens porta fins a tocar de Sant Pere de Sallavinera on no arribem ja que ens desviem abans, just quan acaba la baixada, per una camí rural asfaltat seguint les indicacions del mas Cuiraser.

Quan s’acaba l’asfalt trobem una bifurcació on anem a esquerra. Atenció, la deixem quan aquesta fa un viratge de 90º, prenem un corriol a la dreta que segueix una petita línia elèctrica i marxa en la mateixa direcció que portem. Aviat trobem una pista que perd alçada ràpidament cap al fons de la vall. En el trajecte obviem una pista poc clara a la dreta i poc visible just quan canviem la direcció que portem.

Sortim a la carretera, passem per sota de la C-25 o Eix Transversal, travessem per un pont la riera de Rajadell i ens desviem per una petita carretera a l’esquerra. Deixem dues desviacions a la dreta seguides, la primera de les quals porta al mas de la Gallarda. Quan trobem la següent la prenem, deixant l’asfalt. La pista surt a un encreuament de camins, a tocar d’una mas, que ens queda a la dreta, on continuem per a l’esquerra per la pista de pujada.

Sortim a una petita carretera que alhora ens porta fins a la que puja d’Aguilar de Segarra. La prenem a la dreta i, tot seguit, la deixem per una pista a l’esquerra que fa una petita ziga-zaga i ens puja a la serra de la Vall. Fem tota la carena deixant a la dreta primer, la pista que porta al castell d’Aguilar i desprès la que duu a les antenes. Ràpida baixada fins la carretera a tocar de Fenolleda.

La prenem a la dreta. Arribem fins al trencant del mas Cal Ramon a la nostra esquerra (hi ha dues entrades, prenem la segona). Passem per sota els masos seguint en direcció contrària a la que portàvem quan anàvem per la carretera. Finalment aquesta pista ens baixa de nou a Castellar

Febrer de 2008

Santa Magdalena de Còdol-Rodon. Sant Pere Sallavinera

RESTAURANTS
Castellar. Tel 938 366 136

Mapa Comarcal de Catalunya. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).