Bages BAG 014_Castellar

Serra de Rubió. Cogulló de Cal Torre

Castellar – Castell de Castellar – Mare de Déu del Grauet – Castellfollit del Boix – El Cogulló de Cal Torre – Castellar
Mapa digital Comarcal. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Des de Castellar prenem el camí de la Grevolosa, asfaltat. El deixem a un parell de quilòmetres per una pista a la dreta de forta pujada. Fem una dura rampa fins a la part alta del serrat, on anem a la dreta per arribar al castell de Castellar. Continuem per la pista de la dreta en baixada. La deixem en un revolt tancat, a tocar de la riera, per una pista a l'esquerra. En la següent bifurcació deixem la pista principal per una a la dreta. Desemboquem en una pista més bona que seguim, a l'esqu... Des de Castellar prenem el camí de la Grevolosa, asfaltat. El deixem a un parell de quilòmetres per una pista a la dreta de forta pujada. Fem una dura rampa fins a la part alta del serrat, on anem a la dreta per arribar al castell de Castellar. Continuem per la pista de la dreta en baixada. La deixem en un revolt tancat, a tocar de la riera, per una pista a l'esquerra. En la següent bifurcació deixem la pista principal per una a la dreta. Desemboquem en una pista més bona que seguim, a l'esquerra, fins al trencant de la Mare de Déu del Grauet. Continuem recte, ara seguint senyals de GR que no abandonem fins a la carena de la serra de Rubió. La pista principal ens porta al trencant que puja a Sant Martí de Massana; en aquest punt canviem de vall anant per la pista de l’esquerra. Al final de la baixada continuem a la dreta, i des d’aquí fins a la carena.

Continuem a la dreta cap a les enormes estructures dels molins de vent. Passat el primer ens desviem per una pista a la dreta, en baixada. Sense deixar mai aquesta pista arribem a Castellfollit del Boix. Passat el nucli continuem recte per una pista seguint la indicació del Cogulló de Cal Torre. La pista no presenta problemes d’orientació, ja que hem de pujar fins al punt culminant de la ruta: deixem en una bifurcació la pista a l'esquerra que baixa a la Grevolosa, fem una rampa amb fort pendent fins la carena de la Serra de can Torre i a la dreta trobem la pista que ens puja al Cogulló de la Torre, d’espectaculars vistes. Desfem el camí fins al trencant i prenem la pista de la dreta que ens duu a un nou encreuament. Prenem la pista del mig mantenint la direcció. Baixem fins al mas en ruïnes de Becardit en què la pista torna a pujar de nou. Quan tornem a baixar trobem una bifurcació. Totes dues pistes van a parar al punt final de la ruta; prenem la més curta, per la pista de l’esquerra, en baixada. En el descens obviem una pista poc clara a l’esquerra i després una a la dreta. Baixem sense parar fins a Castellar.

Novembre de 2007

CENTRES D’INTERÈS.
Castell de Castellar. Mare de Déu del Grauet. Torre dels Moros. Cogulló de Cal Torre

RESTAURANTS
Castellar. Tel 938 366 136

Mapa Comarcal de Catalunya. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).