Bages BAG 021_Sallent

Serrat de l’Abellar de Baix_Riu Cornet_Serrat de les Esglèsies_Riera Gabarresa_Riu Llobregat

Sallent – Sant Miquel de Serra-Sanç – Santa Susanna de l’Abellar – Santa Maria de Cornet – Santa Eugènia de Relat – Avinyó – Santa Maria d’Horta – Horta d’Avinyó – Cabrianes – Sallent
Mapa digital Comarcal. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:mitjana

Des de la plaça de l?Ajuntament ens dirigim a la zona esportiva, al Nord de la població. Just passat el Pavelló d?Esports ens desviem a dreta, per un carrer que porta fins a una pista, de forta pujada, on iniciem la ruta seguint la senyalització de la ruta de les ermites, un PR local, fins a Santa Maria de Cornet.

Pujada forta fins a la part alta del serrat on hi ha Sant Miquel de Serra-Sança. L?ermita ens queda a l?esquerra però la ruta continua per la pista que passa per la d...
Des de la plaça de l’Ajuntament ens dirigim a la zona esportiva, al Nord de la població. Just passat el Pavelló d’Esports ens desviem a dreta, per un carrer que porta fins a una pista, de forta pujada, on iniciem la ruta seguint la senyalització de la ruta de les ermites, un PR local, fins a Santa Maria de Cornet.

Pujada forta fins a la part alta del serrat on hi ha Sant Miquel de Serra-Sança. L’ermita ens queda a l’esquerra però la ruta continua per la pista que passa per la dreta del mas. Sempre anem per la part alta del serrat. Deixem una pista a l’esquerra i després una a la dreta. Trobem una pista on anem a dreta. Passem de llarg una pista a la dreta i dues a l’esquerra abans de trobar la pujada al repetidor. Continuem sempre en la mateixa direcció. El PR es converteix en un corriol de curta pujada, seguida d’una trialera de baixada (es pot evitar aquest bonic tram, de bones vistes, seguint per la pista que tornarem a trobar al mas Els Plans ). La trialera surt a una pista on continuem a l’esquerra. Deixem una pista de pujada abans d’arribar a Els Plans de Cornet.

Travessem la carretera, tot seguit ens desviem a l’esquerra, passem pel mig d’un camp, sortim a una pista asfaltada on anem a la dreta. Continuem per la pista que passa per la dreta d’un mas. Fem un trajecte amb molts revolts fins trobar dos desviacions seguides, una a la dreta i l’altra a l’esquerra, que obviem.

Passada una pista que deixem a la dreta, a sota mateix d’un mas, (opcionalment aquesta pista permet escurçar la ruta si no volem passar per Santa Susanna de l’Abellar), comencem una ràpida baixada fins trobar una pista on anem a la dreta. Nova pista que seguim també a la dreta i que ens remunta a l’ermita ubicada a pocs metres del mas l’Abellar.

Continuem pujant fins a un petit collet on hi ha vàries opcions. Prenem la pista de baixada que ens porta fins a Santa Maria de Cornet.

Visitada l’ermita seguim encara uns metres el PR, per la pista asfaltada que hi porta, però aviat el deixem per una pista que trobem a l’esquerra. Obviem el trencant del mas Serrarols, passem pel mas de la Torre de Cornet, obviem una pista a l’esquerra, voltem per la dreta un mas en runes i arribem al trencant del mas Puigventós que passem de llarg. Deixem una desviació a l’esquerra, però prenem la següent que trobem. Obviem una pista poc clara a l’esquerra en baixada. Arribats al mas de Vilanova virem en rodó. Atenció a la baixada perquè ens hem de desviar per una pista que trobem a la dreta. Sortim a una nova pista que travessem, seguint per una pista poc clara, de vegades herbosa, per la dreta del camp. Travessem un rierol i passat un camp, deixem una pista a l’esquerra en baixada. Arribem a Santa Eugènia del Relat. Continuem per la pista asfaltada d’arribada a l’ermita però la deixem tot seguit, en un revolt tancat, per una pista a la dreta.

Deixem la pista quant en trobem a l’esquerra una que marxa en direcció contrària. Passades les cases del Relat, que ens queden a l’esquerra i abans d’arribar a la carretera, ens desviem per una pista menys transitada a la dreta. Al final d’una curta pujada deixem una pista a la dreta que continua remuntant.

Atenció al costat d’una petita barraca: deixem una pista a l’esquerra que baixa a un camp i busquem un corriol a l’esquerra uns metres més enllà que porta fins a un camp. Seguim per l’esquerra del camp per retrobar de nou el corriol que surt a una granja on continuem per la pista d’arribada. Sortim a la carretera que ens porta a Avinyó.

Al poble seguim encara per la carretera d’Artés. Travassem per un pont, trobem una pista a l’esquerra que ens baixa fins a la riera que travessem. En el trajecte fins al mas l’Abadal, ubicat al costat de la carretera, deixarem dues pistes a l’esquerra. Al mas anem uns metres a l’esquerra per asfalt i just travessat el pont ens desviem a la dreta. Tornem a la carretera que travessem continuant fins a Santa Maria d’Horta. Seguim endavant travessant la carretera C-25 o Eix Transversal per un pas soterrat. Sortim a l’Horta d’Avinyó on prenem el carrer d’entrada a la barriada per deixar-lo tot seguit per una pista que baixa cap els horts.

Travessada de nou la riera ens desviem cap a l’esquerra. Després deixem dues pistes consecutives a la dreta, sempre ciclant al costat de la riera. Travessem un altre cop la riera i anem ara pel marge de l’esquerra. Tornem a travessar la C-25 i continuem en paral·lel a la carretera fins al final de la pista, on ens desviem a l’esquerra. Travessat un petit rierol continuem a la dreta. Sortim a la carretera d’Artés a Cabrianes. Un centenar de metres enllà, passada la C-25 deixem l’asfalt per una pista a la dreta que marxa recte entre camps. La seguim sense deixar-la mai fins arribar a una finca on ens desviem per baixar a Cabrianes. Al poble continuem per la carretera fins a un revolt tancat on ens desviem a la dreta i, tot seguit, deixem aquesta nova carretera per una de més petita a l’esquerra, que ens porta fins a Sallent resseguint el riu Llobregat

Maig de 2008

Sant Miquel de Serra-Sanç. Santa Susanna de l’Abellar. Santa Maria de Cornet_Santa Eugènia de Relat. Santa Maria d’Horta.