Vallès Occidental VOC 002_Sant Llorenç Savall

Coll de Traens. Vall del Torrent de Salvatges. Serrat de Costaborrassa-. Carena de Vilardell

Parc Natural de Sant Llorenç i l’Obaga – El Ripoll – Vall de Salvatges – Vall de Gallifa – Carena de Vilardell
Mapa Digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Anem a la part baixa del poble i prenem el carrer que marxa per l?esquerra del riu el Ripoll. Sortim a la carretera on anem a la dreta. La deixem entrant a la urbanització Comabella. En una bifurcació continuem pel carrer de la dreta. A continuació prenem per aquest ordre el carrer Lluís Millet a la dreta, al final del mateix el carrer Pau Casals i per últim el carrer Josep Llimona que enllaça amb una pista que seguim. La pista principal porta fins al mas El Genescà, a la dreta en la bifurcac... Anem a la part baixa del poble i prenem el carrer que marxa per l’esquerra del riu el Ripoll. Sortim a la carretera on anem a la dreta. La deixem entrant a la urbanització Comabella. En una bifurcació continuem pel carrer de la dreta. A continuació prenem per aquest ordre el carrer Lluís Millet a la dreta, al final del mateix el carrer Pau Casals i per últim el carrer Josep Llimona que enllaça amb una pista que seguim. La pista principal porta fins al mas El Genescà, a la dreta en la bifurcació que trobem una metres abans.

Passem el mas per la dreta. La pista ens porta a la carretera que prenem a l’esquerra. La deixem per una pista mig emboscada que trobem a la dreta amb un cadenat de cable d’acer. La pista, pràcticament un corriol, desemboca en una de més bona, passat un dipòsit d’aigua, que seguim a la dreta. A un centenar de metres l’hem de deixar, quan aquesta guanya alçada de cop, per una pista herbosa a la dreta. Si no es vol passar per l’ermita de Sant Feliu de Vallcarca, la pista principal enllaça amb la que puja a coll de Traens.

La pista, desdibuixada per la vegetació i erosionada pel pas del temps, perfila l’orografia del terreny fent constants llaçades. Una bona orientació i domini de la bicicleta ens portaran fins a l’ermita i ens ajudaran a salvar curtes rampes de ferm trencat.

A Sant Feliu de Vallcarca continuem fins trobar la pista que a l’esquerra, puja a coll de Traens. Es tracta del Camí Vell de Granera, suficientment indicat per arribar al poble.

A Granera, continuem la ruta per la pista que passa per sota del pàrking del restaurant. Seguim la senyalització de GR. Bifurcació on anem a l’esquerra en pujada. Just abans de perdre alçada, al Pla dels Mil Homes, deixem el GR per una pista secundària a la dreta, poc visible encara que hi ha un pal amb senyals. Trobem una nova pista que prenem en direcció al mas de l’Agulló. A la masia prenem una pista a la dreta i no la deixem fins que sortim a la carretera.

Uns metres més avall prenem una pista a la dreta per baixar al fons del torrent. Ja a tocar del riu deixem una primera desviació a la dreta que el travessa i prenem la següent que trobem, una metres més avall. Després d’una curta però forta rampa, deixem una pista a l’esquerra i mantenim la direcció. Recorrem per dalt la vall de Salvatges fins a trobar una pista més bona on anem a la dreta. La ruta continua per l’esquerra d’un dipòsit d’aigua d’emergència.

La pista ens porta a un coll que ens permet passar a la vall de Gallifa. La pista de baixada pel tallat del serrat té unes vistes espectaculars. Arribem al Coll del Pi d’en Guàrdia. Continuem per la pista que tenim al davant que segueix la carena fins al coll de Vilardell, senyalitzat. Prenem la pista de la dreta, que baixa per la carena fins a Sant Llorenç Savall

Novembre de 2006

CENTRES D’INTERÈS.
Sant Feliu de Vallcarca. Santa Cecilia. Castell de Granera

RESTAURANTS / ALLOTJAMENTS

Mapa Comarcal de Catalunya. Vallès Occidental. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).