Garrotxa GAR 021 Olot

Fageda d’en Jordà. Serra del Corb

Olot – Capella de Sant Sebastià – San Cristòfol – Can Jordà – Sant Martí del Corb – Sant Miquel del Corb – Pocafarina – Ermita de la Salut – Olot
Mapa Digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:fàcil

Iniciem la ruta a la rotonda on hi comença la carretera de Santa Pau. Tot seguit, darrera de la petita capella de Sant Sebastià. agafem un corriol a la dreta seguint la ruta senderista Nº 3 en direcció a la Fageda d?en Jordà.

Sortim a una pista on anem a l?esquerra. Al final de la pujada la deixem i prenem una pista herbosa a la dreta que volta una finca. Ciclem entre murs de pedra volcànica que delimiten els perímetres de les finques. Sortim a una pista asfaltada on anem a l...
Iniciem la ruta a la rotonda on hi comença la carretera de Santa Pau. Tot seguit, darrera de la petita capella de Sant Sebastià. agafem un corriol a la dreta seguint la ruta senderista Nº 3 en direcció a la Fageda d’en Jordà.

Sortim a una pista on anem a l’esquerra. Al final de la pujada la deixem i prenem una pista herbosa a la dreta que volta una finca. Ciclem entre murs de pedra volcànica que delimiten els perímetres de les finques. Sortim a una pista asfaltada on anem a la dreta. I, arribant a un mas, ens desviem per una pista a l’esquerra. Arribem a l’església de Sant Cristòfol de les Fonts que passem per l’esquerra i, a continuació, just després de l’edifici, ens desviem per un camí a l’esquerra barrat al pas de vehicles. Sortim a una nova pista que travessem continuant pel corriol que porta a la font de la Rocassa on hi ha àrea de picnic actualment en desús.

El corriol puja de cop i surt a una nova pista que seguim a l’esquerra de pujada. Travessem una pista asfaltada i entrem a la Fageda d’en Jordà. Nova pista on anem a la dreta i, tot seguit, un altre cop a la dreta. Deixem una pista a la dreta i a la següent bifurcació anem a l’esquerra. Travessem una pista que trobem. Sortim a la pista asfaltada que a la dreta ens porta a Can Jordà.

Passat el mas ens desviem a l’esquerra en direcció a les Preses. Sortim a una pista asfaltada on anem a la dreta. La deixem quant trobem la desviació de Sant Martí del Corb. Curta pujada però de fort pendent fins a l’ermita. Passada aquesta, arribem a un mas on continuem per una pista de pujada a l’esquerra. que ens porta fins Sant Miquel del Corb. Continuem per una pista de ferm irregular que continua pujant uns metres. Arribem a una bifurcació de senders amples on anem a la dreta, inicialment en baixada. El sender flanqueja a mitja alçada per la vessant nord de la serra del Corb i desemboca en una pista asfaltada a tocar del mas el Racó. Anem pocs metres a l’esquerra i ens desviem per un corriol a la dreta de baixada molt tècnic. Sortim a uns camps que passem per l’esquerra. Deixem la pista per una trialera a l’esquerra en fort pendent que ens baixa fins al polígon de les Preses.

Atenció: quan el camí comença a perdre alçada prenem un corriol a l’esquerra que surt a una nova pista. Un centenar de metres més avall ens tornem a desviar a l’esquerra per un nou corriol amb algun tram tècnic. Arribem a la part baixa on el corriol marxa planer en direcció nord i surt a la urbanització de Pocafarina on travessem la carretera continuant pel carrer que tenim al davant. Passades les últimes cases ens desviem a la dreta i, tot seguit, a l’esquerra. En un revolt tancat ens desviem per una pista a la dreta mantenint la direcció i seguint senyalització groga de PR. Atenció, deixem aquesta pista i el PR desviant-nos a l’esquerra per un sender que la travessa. Sortim a la pista asfaltada que baixa a la urbanització de Bonavista, la qual travessem. Ràpida baixada per l’esquerra d’uns prats. Sortim a una pista asfaltada que travessem continuant per un sender que hi ha uns metres a l’esquerra d’on sortim. El sender ens porta al petit estany del Broc i la font de la Moixina. Ciclem per la dreta d’una sèquia per arribar a l’ermita de la Salut i des d’aquí tornem a Olot.

Maig de 2011

CENTRE D’INTERÈS
Capella de Sant Sebastià. San Cristòfol. Can Jordà. Sant Martí del Corb. Sant Miquel del Corb. Aiguamoix de la Moixina. Ermita de la Salut.

Garrotxa. Zona Volcànica. Editorial Alpina
Mapa Comarcal de Catalunya. Garrotxa. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).