Baix Llobregat BLL 001_Begues

Massís del Garraf. Serrat Blanc. Serra de Ripoll. La Morella. Puig de les Agulles

Begues – La Plana Novella – Collada de Vallgrassa – La Morella – Coll Sostrell – Puig de les Agulles – Begues
Mapa Comarcal de Catalunya. Baix Llobregat. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Els mapes dels Parcs Naturals de Catalunya. Massís del Garraf. 1:30.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Una proposta per iniciar-se pel massís del Garraf en la qual assolim un dels seus cims més alts, la Morella, més de 600 metres per damunt del mar, amb vistes impressionants de la ciutat de Barcelona i dels municipis establerts a la desembocadura del Llobregat, una de les zones de més densitat humana de Catalunya.

El massís del Garraf és un espai en contacte amb el mar molt freqüentat pels ciclistes assentats al voltants del seu perímetre. És tracta del massís d?origen Càrstic m...

El massís del Garraf és un espai en contacte amb el mar molt freqüentat pels ciclistes assentats al voltants del seu perímetre. És tracta del massís d’origen Càrstic més interessant de Catalunya, molt sec en superfície però ric en aigües subterrànies i amb preciosos racons formats per l’erosió. Un paisatge diferent amb el mar i les serralades de l’interior com a teló de fons.

Des del centre de la població travessem la carretera en direcció al Parc Natural del Garraf. Ens desviem a la dreta per anar a buscar la pista asfaltada que puja a les antenes de telecomunicacions que coronen el Serrat Blanc. Flanquegem per la cara oest del serrat gaudint de bones vistes sobre aquesta banda del massís i els pobles costaners com Sitges. La pista acaba en un petit coll on continuem per un sender a l’esquerra que baixa a la vall de la riera de Carxol on trobem la pista que baixa des de Begues a la Plana Novella (si no es vol fer el sender es pot escollir aquesta opció per evitar-lo). El sender té algun tram no ciclable i altres que requereixen una bona tècnica.

Recorrem la vall de la riera de Carxol fins al mas el Corral Nou. Iniciem l’ascensió al punt culminant de l’etapa, el cim de la Morella, primer per un sender ample que ens porta a la collada de Vilagrassa i a continuació per la petita carretera que puja al Pla d’en Pixot. En aquest pla ens desviem a l’esquerra per assolir el cim de la Morella amb vistes espectaculars del delta del Llobregat i de la ciutat de Barcelona.

Des del cim perdem alçada per tornar a remuntar per pista desfeta i trams costeruts fins al Coll Sostrell. Continuem seguint el GR en direcció al Puig de les Agulles, on val la pena pujar per les panoràmiques que ens faran gaudir. Per pistes i corriols arribem de nou a Begues.