Moianès MOI 003_Moia

Vall de Marfà. Serrat del Moro. Serrat de l’Espelta

Moia – Marfà – Castellterçol – Collsuspina – Collet d’Herbaprima – Sant Pere de Ferrerons – Moia
El Moianès. 1:30.000. Editorial Piolet.

Prenem el carrer de la part baixa de la plaça de l?església en direcció oest i la mantenim fins a desembocar a la carretera que duu a Manresa. La travessem i continuem pel carrer de les Creus on seguim els senyals del GR. Deixem el mas Vila-rasa a la dreta i baixem fins a la riera que resseguim per la dreta sempre seguint el GR i en direcció a Marfà. Deixem el GR per una pista secundària a l?esquerra amb un cadenat seguint les indicacions per arribar a la petita ermita de Marfà. Per trobar-la... Prenem el carrer de la part baixa de la plaça de l’església en direcció oest i la mantenim fins a desembocar a la carretera que duu a Manresa. La travessem i continuem pel carrer de les Creus on seguim els senyals del GR. Deixem el mas Vila-rasa a la dreta i baixem fins a la riera que resseguim per la dreta sempre seguint el GR i en direcció a Marfà. Deixem el GR per una pista secundària a l’esquerra amb un cadenat seguint les indicacions per arribar a la petita ermita de Marfà. Per trobar-la hem de baixar fins al fons de la vall anant sempre a la dreta.

Voltem l’ermita per l’esquerra baixant a la riera, que travessem. Pugem fins a Sant Pere de Marfà. Després d’una curta i forta pujada desemboquem en una pista que seguim a l’esquerra. La pista flanqueja el serrat passant per la dreta de les runes del mas El Salolic fins a trobar la pista en direcció al Pedrós i coronar el Serrat del Moro.

A la part alta desemboquem en una pista que seguim a l’esquerra carenant tot el serrat. Acabada la carena baixem sense parar fins al mas de La Codina. Continuem a l’esquerra en còmoda pujada cap al Collet de Sant Fruitós damunt mateix de Castellterçol. Al poble anem en direcció nord a buscar el carrer de Moià que baixa fins la carretera. La travessem i entrem en un petit polígon on hem de continuar per la pista que es troba la dreta d’una fàbrica antiga. La pista ressegueix un curt tram de la Riera de Fontscalents i, quan la travessem per un petit pont, girem a l’esquerra. Hi ha indicacions suficients per arribar a Collsuspina, només cal mantenir sempre la direcció de la carena.

Travessem el poble i la carretera i continuem en direcció a Sant Cugat de Gavadons seguint senyals de GR. Abans d’arribar-hi ens desviem a l’esquerra seguint les indicacions de Moià. Sempre per la pista principal arribem a una clara bifurcació. Deixem a la dreta la pista que porta a l’Estany i continuem fins a arribar a una petita cruïlla: a l’esquerra porta a Sant Pere de Ferrerons, amb bones vistes sobre el Moianès i a la dreta, la pista ens porta fàcilment a Moià.

Mare de Déu de la Tosca, Sant Pere de Marfà, Sant Cugat de Gavadons, Sant Pere de Ferrerons.