Ripollès RIP 012_Pardines

Serra de la Canya. Balandrau

Pardines – Ribesaltes – Refugi de Tregurà – Tregurà – Vilallonga de Ter – La Roca – L’Abella – Collada Verda – Pardines
Mapa digital Comarcal. Ripollès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Sortim per la carretera en direcció a Ribes de Freser i al cap de poc la deixem en un trencant a la dreta seguint la indicació de Ribesaltes. La pista flanqueja, després travessa per un camp, continua a la dreta i es transforma en un corriol que surt a una pista atrotinada on continuem a l?esquerra. Trobem una bifurcació poc clara i continuem a la dreta. A continuació deixem una desviació a la dreta que puja fortament i baixem fins a una granja on continuem per pista encimentada. Fem una fort... Sortim per la carretera en direcció a Ribes de Freser i al cap de poc la deixem en un trencant a la dreta seguint la indicació de Ribesaltes. La pista flanqueja, després travessa per un camp, continua a la dreta i es transforma en un corriol que surt a una pista atrotinada on continuem a l’esquerra. Trobem una bifurcació poc clara i continuem a la dreta. A continuació deixem una desviació a la dreta que puja fortament i baixem fins a una granja on continuem per pista encimentada. Fem una forta baixada fins a trobar, a l’alçada de la Capella de la Verge de les Neus, la pista de Tregurà que seguim a la dreta. Sempre per la pista principal deixem un primer trencant a l’esquerra i en el següent continuem per la dreta deixant a l’esquerra la pista del refugi de Ribesaltes. Sempre en moderada però constant pujada arribem a la collada de Meianell i a l’altra vessant, al refugi de Tregurà. Iniciem un llarg descens fins al poble del mateix nom.

A Tregurà continuem per la carretera fins a Vallfogona de Ter, La Roca i L’Abella. A partir d’aquí, a la part alta, seguim les indicacions de la Collada Verda. La pujada fins al coll presenta en el tram inicial fortes i dures rampes. El tram de la collada fins a Pardines no presenta cap dificultat d’orientació, només cal extremar la precaució en les primeres baixades, pedregoses i amb fort pendent.

Setembre 2005

La Perdiu Blanca. Tel. 972 72 79 36
La Corba. Tel. 972 72 70 34
Can Cigala. Tel. 972 72 74 25

Mapa Comarcal de Catalunya. Ripollès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).