Cerdanya CER 011_Martinet

Parc Natural del Cadí_Moixeró. Riberes de l’Alt Segre_Tossa Plana de LLes-Puigpadrós_Tossal Gros_Ser

Martinet – Montellà – Santa Eugènia – Bellver de Cerdanya – Ordèn – Talltendre – Corborriu de la Llosa – Lles de Cerdanya – Travesseres – Martinet
Mapa Comarcal de catalunya. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat:mitjana-difícil

Sempre amb el Cadí de teló de fons

Volta per les serres de les vessants sud de dues de les muntanyes més altes de la Cerdanya, el Puigpedrós i la Tosa Plana de Lles, passant per petits poblets amb vistes priviligeiades de la Serra del Cadí.

Des de Martinet anem a buscar la carretera que puja a Montellà. Al coll abans d?arribar al poble ens desviem per una pista a la dreta que porta a Sant Genís. Seguim la pista principal fins al torrent de Ridolaina. Passat el to...

Des de Martinet anem a buscar la carretera que puja a Montellà. Al coll abans d’arribar al poble ens desviem per una pista a la dreta que porta a Sant Genís. Seguim la pista principal fins al torrent de Ridolaina. Passat el torrent, ens desviem a la dreta per una pista amb senyals del GR-150. Desemboquem a Santa Eugènia on anem a la dreta. A la sortida trobem una carretera que seguim a l’esquerra. Mantenim la direcció i continuem per pista fins a Bellver de Cerdanya.

Travessem el riu Segre per la part baixa del poble i anem uns metres per carretera en direcció Puigcerdà. La deixem quan trobem el trencant d’Ordèn. Salvem el desnivell que ens separa del poble per una carretera secundària poc transitada en ascensió constant i amb magnífiques vistes del Cadí, Moixero i el Puigsacalm.

Des d’Ordèn pugem a Talltendre per una carretera estreta de muntanya. Continuem per una pista, passada la plaça del poble, al final del carrer Major. La pista presenta alguns trams pedregosos que en dificulten la ciclabilitat, però porta sense problemes a La Bastida. Continuem pujant per la dreta de la pista d’arribada al mas. Un cop a la carena de la Serra de Santa Anna, deixem una desviació a la dreta i iniciem el descens a Corboriu de la Llosa per una pista de muntanya en desús.
Des del poble anem per carretera fins al trencant de Viliella que deixem a la dreta.
Deixem l’asfalt al final de la recta per una pista poc freqüentada que marxa a l’esquerra del revolt. El camí està força desdibuixat per la vegetació encara que el trajecte és clar, només cal parar atenció de desviar-nos a la dreta quan aquest és bifurca i mantenir sempre la direcció cap al mas Barnola. Un cop a la masia, continuem pel sender que passa per l’esquerra de la casa. Sortim a una pista de bonic empedrat que ens puja a Lles de Cerdanya.

La baixada fins a Travesseres la fem enllaçant diferentes pistes que acaben sortint sempre a la carretera. Deixem l’asfalt just passat el primer revolt tancat que trobem. De nou a la carretera, prenem una pista a la dreta per fer de nou una drecera. I finalment una nova pista a l’esquerra que ens porta als afores del poble.

A Travesseres anem a la part baixa del poble on surt una pista que ens baixa directament a Martinet sempre seguint pel cordal del serrat.