Lluçanès LLU 006_Prats de Lluçanès

Serrat del Morts. Espai Protegit de la Riera de Merlès. Pla de Sagàs. Carena de Codoleres

Prats de Lluçanès — Santa Maria de Merlès — Sagàs — Sant Maurici de la Quar — Riera de Merlès — Prats de Lluçanès
Lluçanès. 1:30.000. Editorial Alpina

De Prats a Sant Maurici de la Quar

Proposta que transita a banda i banda de la Riera de Merlès, frontera natural entre el Lluçanès i el Berguedà, i que visita masies històriques que es remunten a l?edat mitjana com la Serra de Degollats o la Cortada i les esglésies d?origen romànic de Santa Martí de Merles i Sant Andreu de Sagàs

Proposta que transita a banda i banda de la Riera de Merlès, frontera natural entre el Lluçanès i el Berguedà, i que visita masies històriques que es remunten a l’edat mitjana com la Serra de Degollats o la Cortada i les esglésies d’origen romànic de Santa Martí de Merles i Sant Andreu de Sagàs

A Prats de Lluçanès agafem la carretera a Navàs i al cap de poc virem a la dreta per pujar a Sant Sebastià. Continuem pel PR en direcció a la Pedra Dreta. El PR continua per un sender a la dreta, però nosaltres continuem per la pista. Carenem per la Serra dels Morts fins arribar a l’esplèndid lloc del casalot de la Serra de Degollats. A partir d’aquí un ràpid descens per una còmoda pista ens porta fins a la carretera de Santa Maria de Merlès.

Travessem la carretera i voltem per la dreta La Cortada. Seguim el GR per pista fins al mas Pallarès, La Coromina i la carretera de Prats de Lluçanès. La travessem continuant pel GR, en alguns trams per trialera, fins a Sagàs i Sant Maurici de la Quar. Atenció, fins al Rourell els senyals no són abundants (a les primeres bifurcacions anem a l’esquerra), desprès el GR continua per l’esquerra de l’entrada al mas i a continuació deixa la pista que baixa a la dreta passant per l’esquerra d’un tancat de bestiar (s’ha d’obrir una tanca).

Des de Sant Maurici de la Quar continuem per la carretera que porta a la Portella i la deixem just passat el trencant del mas del Tor on trobem una altra desviació amb diverses pistes (Collada de l’Alzina). La pista de l’esquerra ens baixa alegrement fins la carretera que ve del Cobert de Puigcercós. Deixem l’asfalt al trencant del càmping, travessem el pont i tot seguit a la dreta, travessem un petit rierol i continuem rodant una bona estona en paral·lel i per l’esquerra de la Riera de Merlès (si algú té ganes de banyar-se segur que en aquest tram trobarà algun lloc per fer-ho). Ens desviem a l’esquerra en una bifurcació en direcció a Cal Boira i el Puig dels Eixuts; enfilem a l’est entre uns camps fins a la deixada ermita de Sant Climent de la Riba. Seguim la pista principal sempre paral·lels als pals de la llum fins al coll amb el Puig dels Eixuts. Trobem una pista i la seguim a la dreta en baixada. A ma dreta hi ha bones vistes sobre la Riera de Merlès. Seguidament la pista comença a pujar suaument fins a l’extrem sud de la Carena de Codoleres. Una vegada a dalt només ens cal seguir la pista de la carena i els senyals del GR per arribar fàcilment a la carretera que ens porta a Prats de Lluçanès.

Sant Sebastià. Santa Martí de Merlès. Santa Maria de Merlès. Sant Andreu de Sagàs. Sant Maurici de la Quar. Sant Climent de la Riba. La Pedra Dreta