Berguedà BER 036_Llinars (Castellar del Riu)

Serra dels Prats. Serra d’Ensija. Serra de Campdevidre. Rasos de Peguera

Llinars – Sant Salvador – Santa Magdalena – Montcalb – Coll dels Prats – Collada dels Ferrús – Collada de Peguera – Collada de Catllarí – Can Mataplana – Cal Companyó – Coll de Cabramorta – Llinars
Mapa Comarcal de Catalunya. Berguedà. 1.50.000. ICC. Institut Cartogràfic de Catalunya

Dificultat:mitjana-difícil

Iniciem la ruta des del càmping de Llinars en direcció nord. Deixem una desviació a la dreta en una clara bifurcació pujant cap a un mas. Deixem la pista principal per una a la dreta força pedregosa i amb algun tram de difícil ciclabilitat que salva la cinglera (es pot evitar aquesta pista continuant per la principal fins a la carretera i després per una que trobem a la dreta que ens porta fins a Santa Magdalena). A la part alta anem a l?esquerra per arribar a la petita ermita de Santa Magdal... Iniciem la ruta des del càmping de Llinars en direcció nord. Deixem una desviació a la dreta en una clara bifurcació pujant cap a un mas. Deixem la pista principal per una a la dreta força pedregosa i amb algun tram de difícil ciclabilitat que salva la cinglera (es pot evitar aquesta pista continuant per la principal fins a la carretera i després per una que trobem a la dreta que ens porta fins a Santa Magdalena). A la part alta anem a l’esquerra per arribar a la petita ermita de Santa Magdalena. Continuem pujant per l’esquerra del mas prop de l’ermita per arribar a Montcalb.

Continuem pujant per la pista principal fins al Coll dels Prats on prenem una pista que després de perdre alçada, recorre la cinglera per damunt de la riera de l’Aigua de Llinars fins a un petit refugi als peus de la paret sud de la serra d’Ensija. Continuem en direcció est pujant a la collada de Ferrús i a la dreta fins la collada de Peguera. Deixem a l’esquerra la direcció al poble de Peguera i continuem pujant en direcció als Rasos de Peguera per assolir el punt culminant de la ruta a la collada de Catllarí on hi ha l’estació d’esquí.

Iniciem un ràpid descens per carretera fins a un revolt tancat, des d’on veiem a sota, en un promontori, l’ermita de Sant Llorenç dels Porxos. Pugem fins a un petit coll i baixem fins a un mas, a partir del qual la pista entra en un prat a la dreta del mateix. La pista mig perduda continua baixant cap al fons de la vall. Atenció, per què ens hem de desviar per una pista en mal estat i poc clara que marxa a l’esquerra en baixada cap un petit prat en direcció contrària a la que portem. Més endavant la pista s’acaba. Atenció, per què aquest tram no es ciclable i si no porteu el track cal tenir bona orientació. Continuem per un sender que s’insinua en la mateixa direcció que portem. Hem de mantenir la direcció per què el sender es perd i no sempre és molt clar, primer sense perdre alçada i després per la cresta del serrat fins trobar una pista que tenim a sota (no feu cas del mapa ja que dibuixa aquesta pista fins al mas però en realitat es perd a la riera).

Un cop a la pista la seguim fins a Cal Companyó, al fons de la vall, i per una pista que marxa pel darrera de la casa continuem fins al càmping de LLinars.

Juliol de 2011

Sant Salvador. Santa Magdalena. Sant Pere de Montcalb

ALLOTJAMENT / RESTAURANTS

Berguedà. 1.50.000. Mapa Comarcal de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya